Beköszönt a digitális kor
Az Allianz Hungária megbízásából készült egyik legfrissebb, a digitális fogyasztói szokásokat vizsgáló tanulmány szerint az elmúlt három évben másfélszeresére nőtt az online biztosítói fiókot használók aránya, és a 15-59 éves internetfelhasználók közel harmada (31%) kezeli biztosítását online fiókban, míg a mobil eszközökön internetet használók ötöde használ valamilyen biztosítói applikációt.
A legtöbben díjfizetésre (44%), személyes adatok módosítására (32%) és dokumentumigénylésre (29%) használják az online ügyintézési felületet. Egyre többen részesítik előnyben az online csatornákat kárügyintézéskor is: a 15-59 éves internetezők 31 százaléka élne az online kárbejelentés lehetőségével.
A változó ügyféligényekhez alkalmazkodva, a gyors, egyszerű és kényelmes kárrendezés érdekében az Allianz két új digitális szolgáltatást tett elérhetővé ügyfeleinek.
Lakáskárok ügyintézése élőben, mobilról
Az élő videós kárbejelentéshez az ügyfeleknek egy, Android és iOS rendszeren is futó, Allianz ConnX néven elérhető alkalmazást kell letölteniük okos eszközükre. Az alkalmazás technológiai hátterét a SigthCall biztosítja.
Az Allianz ConnX alkalmazás letöltését követően az ügyfelek egyedi linket kapnak SMS-ben vagy e-mailben, és ennek segítségével indíthatják el az élő videó kapcsolatot a kárfelvételhez. Az új szolgáltatásnak köszönhetően az ügyfelek mobiltelefonjukról is bejelenthetik kárukat és néhány egyszerű lépésben, élő kapcsolat során oszthatják meg a káreseményről készült felvételeket a kárszakértővel, aki azokat elmenti és az elektronikus káraktához csatolja.
Nemzetközileg már több Allianz leányvállalat alkalmazza sikeresen a videós szolgáltatást a kárfelmérések során (Spanyolország, Németország, Brazília, Kolumbia, Argentína), az Allianz Hungária vállalatcsoporton belül azonban elsőként vezette be a közép-kelet-európai régióban a SigthCall technológiájával működő új digitális megoldást.
Gépjármű-kárstátusz azonnal
A vállalat másik új megoldása, az online kárstátuszkövető alkalmazás pedig a gépjármű-kárbejelentések, ezen belül a Casco kárbejelentések még egyszerűbb és kényelmesebb nyomon követését teszi lehetővé, mindössze négy egyszerű lépésben. Először a telefonon vagy online, vagy ügynöknél történő bejelentést követően elindul a kárrendezési folyamat,majd az ügyfél egy személyre szabott linket kap, ahol a nap 24 órájában nyomon követheti kárügye alakulását. Ezt követően kerül sor a kárfelmérésre, és az ehhez szükséges dokumentumokat egyszerre töltheti fel az alkalmazáson keresztül az ügyfél. Ha megtörtént a
gépjármű javítása a kárügy lezárul és az ügyfél az utolsó lépésben visszajelzést küldhet a
kárügyintézéssel kapcsolatos tapasztalatairól.
„Új digitális megoldásainkkal az a célunk, hogy ügyfeleink minél egyszerűbben intézhessék
és követhessék nyomon kárügyüket. Az első visszajelzések alapján mérhetően növeltük az
ügyfélélményt és javítottuk az ügyfélközpontú szolgáltatásunkat mivel kárszakértőink kisebb
károk esetében területtől függetlenül tudtak kárfelvételt végezni, és a rugalmasabb erőforrás
kezeléssel gyorsabb volt a kárrendezés, az ügyfelek kiszolgálása.” – mondta dr. Pápay
Zoltán Szilárd, az Allianz Hungária Zrt. market menedzsment igazgatója.
További információ:
Videó kárbejelentést bemutató videó.
Allianz Online kárstátuszkövető alkalmazás
Sajtókapcsolat:
Zsámboki Olivia
Telefon: +36-1-451-9205
Mobil: +36-30-977-6755
Email: olivia.zsamboki@allianz.hu
Új, kárrendezést egyszerűsítő digitális megoldásokat vezet be az Allianz