A pandémia a legnagyobb félelmünk, vagy egyáltalán nem félünk tőle
Az online felmérés alapján úgy tűnik, a klímaváltozástól félünk legjobban (38 százalék), míg a válaszadók 30 százaléka a gazdasági, pénzügyi nehézségektől tart leginkább. Ez olyannyira igaz, hogy a kitöltők 66 százaléka a klímaváltozást lassító intézkedéseket fontosabbnak tartja a COVID gazdasági következményeit mérséklőknél. Leginkább a Z generáció priorizálja a gazdasági rendelkezések fölé a környezetkímélő törekvéseket (92 százalék).
A megkérdezettek 17 százalékának a terrorizmus a legnagyobb félelme, kevéssel lemaradva következnek a listában a vírusok és járványok, 14 százalék számára ezek a legfélelemkeltőbbek. A kibertámadások mindösszesen a válaszadók 1 százaléka számára jelentenek elsődleges problémát a globális kihívások közül. Alapvetően az összes generáció hasonlóan priorizálja a veszélyeket, ettől egyedül a Z generáció (24-9 éves korosztály) gondolkozása tér el. Ebből a korosztályból senki sem sorolta ugyanis első helyre a vírusokat, és a kibertámadásokat. Még érdekesebb, hogy a gazdasági problémák és a vírusok vagy a legnagyobb félelmünket jelentik, vagy egyáltalán nem tartunk tőlük. Egyetlen korosztály sem említi őket ugyanis második, harmadik, negyedik vagy ötödik helyen.
Ennyire zöldek a különböző generációk háztartásai
A kutatás tanulsága szerint legtöbben (24 százalék) legalább négy féle aktivitást végzünk rendszeresen a Földért. A Z és a Baby boomer generáció (75-57 éves korosztály) a legaktívabb e tekintetben. Bevallásuk szerint, ezek a korosztályok a leggyakrabban öt féle környezettudatos tevékenységet is végeznek a saját háztartásukban[1]. Az 1946 és 1964 között születettek és az X generációsok (56-41 éves korosztály) között vannak olyanok is, akik semmit nem tesznek a környezetért, míg az Y (40-25 éves korosztály) és a Z generáció szülöttei mind folytatnak valamilyen zöld aktivitást. Leginkább energiatakarékossággal (21 százalék), például a LED izzók használatával, a legalacsonyabb, 30°C-on történő mosással, a használaton kívüli telefontöltő kihúzásával járulunk hozzá Földünk megóvásához, ezt követi az újrahasznosítás (20 százalék), illetve a víztakarékosság (17 százalék). 16 százalék igyekszik csökkenteni a vásárlás során keletkező hulladék mennyiségét, 14 százalék a papírmentesség jegyében elektronikusan fizeti be számláit. A legkevésbé elterjedt környezettudatos háztartási tevékenységek a zöld eszközök (7 százalék), például sütőpapír helyett szilikonlap, folpack csomagoló helyett méhviasz, papírszalvéta helyett textil szalvéta, és környezetbarát tisztítószerek használata; illetve az eldobható higiéniai kellékek kiiktatása (5 százalék). Ezek az X és az Y generáció körében a legelterjedtebbek.[2] A Baby boomerek (14 százalék) közel azonos arányban használnak zöld eszközöket otthon, mint a Z (15 százalék) generáció képviselői.