1. A kgfb csak a másik vétlen autóst védi
A kötelező gépjármű-felelősség biztosítási szerződést minden gépjármű tulajdonosnak, illetve magyarországi telephelyű üzembentartójának kötelező megkötnie és azt rendszeresen fizetnie, hogy ha a gépjárművel egy másik autósnak kárt vagy személyi sérülést okoz, az biztosan kifizetésre kerüljön. Az Allianz tapasztalatai szerint a leggyakoribb kgfb káresemények közé tartoznak a nem megfelelő követési távolság megválasztásából adódó, ún. „utoléréses” ütközések, az elsőbbség adás hiányából, valamint a szabálytalan sávváltásból adódó karambolok, továbbá a figyelmetlen tolatás vagy parkolás miatti balesetek. Talán kevesen tudják, hogy bár károkozóként a saját kárunkra nem nyújt védelmet a kgfb, vétlen utasaink személyi sérülésére és személyes használati tárgyaira viszont igen. Ezen felül léteznek a kgfb szerződésekhez kapcsolódó olyan extra szolgáltatások, amelyek alapján a biztosított mint károkozó és az utasai számára is kártérítés jár személyi sérülés esetén, vagy amelyek segítséget nyújtanak baleset vagy járműmeghibásodás esetén.
2. Nincs különbség gfb és gfb között, ezért elég csak az ár alapján dönteni
A kgfb kiválasztásakor az autótulajdonosok jórésze még mindig a legolcsóbb ajánlat mellett dönt, mivel azt gondolják, őket úgysem védi ez a járműbiztosítás. Az első pontban azonban már láthattuk, hogy ez nem teljesen így van. Mivel a kgfb nem kizárólag a másik fél kárára nyújt fedezetet, de adott esetben saját utasaink számára is védelmet biztosít, érdemes utánanéznünk, hogy a kiválasztott biztosító milyen megbízható háttérrel rendelkezik és milyen szolgáltatást biztosít, milyen kárrendezési szolgáltatást nyújt, milyen határidőket vállal, milyen kárrendezési hálózattal rendelkezik és milyen lehetőségek vannak a kár bejelentésére, nyomon követésére.
Ráadásul kgfb és kgfb között is van különbség, ezért is fontos, hogy ne egy kötelező minimum elvárásként tekintsünk erre a biztosításra, hiszen a legolcsóbb opció nem feltétlenül nyújt kellő védelmet. A különböző biztosítók kgfb kínálata többek között pont abban térhet el egymástól, hogy tartalmaz-e bármilyen kiegészítő, extra szolgáltatást vagy külön kell fizetni ezekért.
„Ezek az extra szolgátatások lehetővé teszik, hogy a kgfb saját magunk számára is segítséget nyújtson. A már említett, közlekedési baleset fedezettel például a biztosító abban az esetben is fizet, ha a vezető vagy utasai, illetve kísérői szendvednek sérülést, a jogi segítségnyújtás szolgáltatás akkor nyújt segítséget, ha a közlekedési baleset miatt vagy az adásvételi szerződéssel kapcsolatban jogi tanácsra van szükségünk, az assistance szolgáltatás keretében pedig baleset vagy járműmeghibásodás esetén a biztosító megszervezi a jármű helyszíni javítását, vagy ha ez nem lehetséges, az autó és az utasok elszállítását” – teszi hozzá Töreky Gábor, az Allianz Hungária Zrt. gépjármű-biztosítási termék- és portfóliómenedzsment osztályának vezetője. „Az Allianznál már az alap kgfb csomag is díjmentesen biztosítja ezeket a szolgáltatásokat, melyek egyre növekvő népszerűségét az is mutatja, hogy a tavalyi évben közel 5600 assistance hívást fogadtunk, idén júliusig pedig már ennél is többet”.