1. Kifogás: „Nem szoktam beteg lenni, még soha nem tört el semmim, tudok vigyázni magamra!”
Ellenérv: Lehet, hogy már több alkalommal is járt külföldön hosszabb-rövidebb időre, sőt, az is előfordulhat, hogy nyaranta mindig ugyanoda utazik, ezért úgy gondolja, ismer már minden kavicsot és utcasarkot, és soha nem történt még baja. Ez azonban önmagában még nem jelenti azt, hogy soha nem is történhet. Egy komolyabb ételmérgezés, egy rossz lépés miatti bokaficam, egy hirtelen fellépő fogfájás, vagy ne adj’ isten egy autóbaleset, mind-mind olyan eshetőségek, amelyek orvosi ellátást igényelnek, és ha nincs utasbiztosításunk, cserébe bizony tetemes összeget kell otthagynunk az ellátásért.
2. Kifogás: „Rendelkezem itthon érvényes társadalombiztosítással, ez épp elég, hogy az EU-ban bárhol ellássanak!”
Ellenérv: Nem, ez sajnos nem elég. A magyar egészségbiztosítás csak a magyarországi ellátást téríti, a külföldön történt baleset vagy megbetegedés miatt felmerült költségeket nem fedezi.
Bár az Európai Egészségbiztosítási Kártyával (továbbiakban: EEK) utazók az EU tagállamaiban indokolt esetben és általában önrész megfizetésével igénybe vehetnek állami egészségügyi szolgáltatásokat a magyar egészségbiztosítás terhére, mégsem rendelkeznek olyan szintű védelemmel, mint amit egy utasbiztosítás nyújthat. Sokan nem tudják, hogy az EEK önmagában nem fedezi például a beteg mentővel vagy mentő helikopterrel történő hazaszállítását sem, mindemellett nem tartalmaz baleset-, poggyász-, felelősség- és jogvédelmi biztosítást, valamint utazási segítségnyújtási szolgáltatásokat sem.