Adatok az ügyfelektől, az ügyfelekért
A biztosítási szektorra korábban leginkább az volt a jellemző, hogy a szolgáltatók igyekeztek minél pontosabban megjósolni a várható kockázatokat, baj esetén pedig minél gyorsabban hatékony megoldást kínálni ügyfeleiknek. Ez azonban ma már kevés az átlag fogyasztónak, arról nem is beszélve, hogy a technológia robbanásszerű fejlődésének köszönhetően egészen más kockázatokkal szembesülhetünk. A 21. századi ügyfél már egyszerre több csatornát is használ, miközben, hatékonyságot, minőséget, profizmust személyes élményt, és nem mellesleg adatbiztonságot vár el a biztosítótól. Azaz a kockázatértékelés során felhasznált és felhalmozódó adatokat sok esetben éppen az ügyfelek adják, cserébe viszont minél hamarabb szeretnék megkötni a szerződést, igénybe venni az adott szolgáltatást.
Nem véletlen tehát, hogy a legnagyobb biztosítótársaságok jelentős összegeket fordítanak a legmodernebb technológiai fejlesztésekre, üzemeltetési folyamataik korszerűsítésére, és az ügyféligények felmérésére - úgy általában a digitalizációra. Mindez nemcsak gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést eredményezhet, hanem személyre szabott biztosítási szerződéseket is lehetővé tesz a jövőben. A biztosítótársaságok elsők között vezették be a mesterséges intelligenciát is, hiszen hatalmas mennyiségű adatot kell kezelniük.
Az ügyfél visszajelzések mindig is kulcsszerepet játszottak az Allianz folyamatainak javításában és egyszerűsítésében. A vállalat számára már csak azért is fontos meghallani az ügyfél hangját, mert tudják, hogy ez segít azok igényeinek, a viselkedésüknek, valamint a termékeikre és szolgáltatásaikra adott válaszaiknak a mind jobb megértésében.