Általános tendenciák
A világjárvány a lakossági gépjármű-biztosítások területére is hatással volt, hiszen az egész autóipar megsínylette a korlátozásokat. Jelentősen átalakult a gazdasági környezet, de a gyártási kapacitások átmeneti csökkenése, kimaradása az ellátási láncra is hatással volt.
A változások a vásárlóerőt és a gépjármű-tulajdonosok szokásait is befolyásolták. „A legtöbben ilyen helyzetben próbáljuk racionalizálni a kiadásainkat, alkalmazkodunk az új környezethez. Szerencsére nem olyan mértékben, mint a nemzetközi turizmus esetében, de ez a racionalizálás a gépjármű biztosítások terén is megfigyelhető volt. A legfrissebb adatok alapján 15-25 százalék között alakulhat majd a visszaesés az újautó-értékesítés terén, ám ez a vírushelyzet további alakulásától és a gazdaság szereplőire gyakorolt hatásától függően még változhat - ideális esetben akár kedvező irányba is. Az első hullámot szerencsére aránylag kismértékű csökkenéssel vészeltük át, amelyhez számos optimálisan kivitelezett intézkedés járulhatott hozzá.” – véli Antalffy Dániel, az Allianz termékmenedzsere.
A közlekedés forradalma – az önvezető autók új kockázatai
Bár a jelenlegi járvány a gépjármű iparra is hatással van, a folyamatban lévő fejlesztések megszakadása szerencsére nem valószínű. Az elmúlt években sokat halhattunk az önvezető autókról, a hálózatba kapcsolt járművekről és az ehhez is kapcsolódó okosváros projektekről. Lehetséges, hogy kisebb csúszást okoz majd ugyan a vírushelyzet, de a jövőben ezeknek köszönhetően valószínűleg teljesen átalakul majd a városok közlekedése.
Az önvezető autók megjelenése sok lehetőséget hordoz magában, manapság természetesnek vett városi közlekedési problémák oldódhatnak meg. Érdekes kérdéseket is felvet a megjelenésük, többek között visszatérő vitapont az irányítás átadásának vezető oldali elfogadottsága, és az is, hogy ilyenkor ki lesz a felelős egy kárért, hogyan működik majd a GFB.