Az elektromos autók biztonsági besorolása
Az autógyártók számos biztonsági tesztnek vetik alá modelljeiket. Nincs ez másként az elektromos járművek esetében sem. A biztonsági besorolások általában azt mutatják, hogy az elektromos autók legalább olyan biztonságosak, mint belső égésű motoros társaik – legyen szó akár azonos modellek benzin- vagy dízelmotorral szerelt típusairól, akár ugyanazon gyártó más, méretben és tömegben azonos autóiról.
Ha megnézzük a tényleges biztonsági besorolásokat, sok elektromos jármű rendelkezik a legmagasabb minősítési szinttel. Ez magában nem is meglepő, hiszen az elektromos járművek tervezése során a gyártóknak figyelembe kell venniük mindazokat a biztonsági szempontokat, amelyeket egy hagyományos autó tervezése során tennének. Tapasztalataik pedig szinte kivétel nélkül felhasználhatóak elektromos gépjárművek gyártásakor is. Fékek, fényszórók, biztonsági övek, légzsákok, aktív biztonsági rendszerek, például a menetstabilizáló, a blokkolásgátlók, az automata vészfékezés, a ráfutásgátló, a sávelhagyás-jelző – ezek a rendszerek már évek óta velünk vannak. Ha valamire, hát arra számíthatunk, hogy ezek finomabb és precízebb változatai kerülnek az elektromos járművekbe. Ezektől a rendszerektől függ egy adott jármű biztonsági besorolása – a biztonsági övekkel, lámpákkal, figyelmeztető rendszerekkel és hasonlókkal kombinálva.
Ahogy fentebb említettük, az a tény, hogy az autóbiztonsági besorolások első helyezettjei között számos elektromos jármű található, csak azt bizonyítja, hogy elektromos járműben utazva legalább olyan biztonságban érezheted magad, mint egy hagyományos autóban. Ha megnézzük az Euro NCAP – az összes új autó biztonsági besorolását végző európai program – teszteredményeit és az elektromos autók biztonsági besorolásait, egyértelműen láthatjuk, hogy a legtöbb új elektromos autó a legmagasabb, ötcsillagos minősítést kapja. Vagyis ütközés esetén ezek az autók rendkívül jól védik a sofőrt és az utasokat. Az ötcsillagos pecsét azt is jelenti, hogy abban az esetben, ha az autó elüt egy gyalogost, az utóbbit is védi az autó néhány aktív és passzív biztonsági rendszere.