Balesetem volt, mennyit fizet a biztosító?

Allianz Hungária Zrt. | 2 perc olvasási idő
A közlekedési balesetek sajnos életünk velejárói lehetnek. Akkor sem árt azonban foglalkozni velük, ha minket ez idáig elkerültek a szerencsétlen helyzetek, hiszen ha mást nem, tanulni tudunk belőle, hogy továbbra se legyünk részesei, vagy ha mégis sort kell kerítenünk az ügyintézésre, ne legyünk se kétségbeesettek, se pedig tanácstalanok. 

Mennyi az annyi?

A legtöbbünket a balesetben részt vevők egészségi állapotát követően a baleset anyagi vonzata foglalkoztatja – jogosan, hiszen a közlekedési eszközre szükségünk van a mindennapokban, akár munkára, akár pedig magánéleti célokra használjuk, és ha tartósan nélkülöznünk kell, az kellemetlenségekkel és kiadásokkal, vagy a bevétel elmaradásával jár. A témában leginkább égető kérdést a jármű sérülésének összegszerű mértéke, továbbá casco káresemény esetén a gépjármű-biztosítási csomag térítési feltételei fogja megválaszolni. Általános érvényű szabály nincs, minden esetben a gépjármű-biztosítási csomag a mérvadó, amelyből kiderül, hogy az a biztosítás – legyen az kötelező biztosítás, vagy casco – milyen károkra milyen feltételekkel térít. A gépjármű-biztosítási szerződés nemcsak az ügyfél számára tartalmaz kötelezettségeket, hanem a biztosító számára is, amelyeket minden esetben maradéktalanul köteles teljesíteni. A kártérítés teljes összegét csak a körülmények pontos ismeretében, az egyedi eseteket azoknak megfelelően megvizsgálva lehet megállapítani.

 

Az idő márpedig pénz

Egy gépjárműbiztosítás kapcsán legalább ennyire fontos szempont a szolgáltatás minősége – éppen úgy, mint az élet bármelyik más területén. Amikor ezt olvassuk, például azt kell mérlegelnünk, hogy ha balesetet szenvedünk, akkor mennyi ideig lesz az autónk használhatatlan. Milyen gyorsan jutunk hozzá a kártérítési/szolgáltatási összeghez, vagy ha azt a lehetőséget választjuk, hogy autónkat nem saját magunk javíttatjuk meg a felajánlott összegből, hanem azt kérjük a biztosítótól, hogy ajánljon egy szervizt, ahol a szükséges javításokat elvégzik, akkor mikor ülhetünk újra volán mögé.  Ezzel szorosan összefügg az is, hogy a kárrendezés során mennyi információ jut el hozzánk az ügyintézésről. Ha lépésről lépésre látjuk, hol tart a folyamat és ezt bármikor, ellenőrizni is tudjuk, sokkal kényelmesebb dolgunk van.


Az Allianznál mindezt szem előtt tartva fejlesztettük ki kárstátuszkövető alkalmazásunkat, amelyet a közelmúltban összekapcsoltunk összekapcsoltunk megújult, modernebb és egyszerűbben használható kárbejelentő-felületünkkel.

A kárrendezési folyamat közben elegendő feltölteni a fotókat okostelefonunkról vagy tabletünkről, és kezdetét is veszi a kárrendezés. Az összekapcsolt rendszereknek köszönhetően minden, gépjárműkárát online bejelentő ügyfelünk egyedi, saját kárügyére szabott kárstátuszlinket kap – ráadásul automatikusan –, amelyen a nap huszonnégy órájában, a hét bármely napján ellenőrizheti ügyintézésének alakulását, és láthatja, miként halad a folyamat. A legfontosabb lépésekről a rendszer természetesen automatikus értesítőt küld, így az ügyintézés biztosan nem áll elveszett értesítő, vagy információhiány miatt. A kárrendezés ennek a folyamatnak köszönhetően akár órákon belül lezárulhat, és onnantól, hogy mennyi időre esik ki a gépjármű, már csak azon múlik, milyen gyorsan sikerül megjavíttatni a szervizben.