Járatkövetés
Bár a turizmus és a magánutazások újraindulására még várni kell, az egyik leggyakoribb szolgáltatás, amelyet repülőgépekkel kapcsolatban használunk a járatkövetés. Akár mi magunk utazunk, akár csomagot, vagy személyt várunk, a legmegnyugtatóbb érzés megbizonyosodni arról, hogy a járat rendben van, és halad a célállomás felé. Már nemcsak a repterek és honlapok, de mobiltelefonos alkalmazások is hozzáférnek a járatok GPS-adataihoz, amelyeket könnyen ötvöznek időjárás-előrejelzésekkel, hogy ne csak azt lássuk, hogy hol csatlakoznak a járataink, de esetlegesen arra is fel tudjunk készülni, hogy milyen idő fogad minket az átszálláskor. Az alkalmazások már a beszállókapukat, a járatok tervezett időponthoz viszonyított késéseit és törléseit is jelezni tudják.
Okoseszköz-követés
Ha a zsebünkben/táskánkban lapuló okoseszközt követni lehet, akkor pontosan tudják, hol járunk. Ha ezeket valaki feljegyzi és naplózza, akkor megismerheti szokásainkat, sőt néha sokkal pontosabb képet kaphat életünkről, mint mi magunk, akik nem jegyzeteljük például azt, melyik útvonalon megyünk haza. Ijesztő, ugye? Holott az okoseszköz-követés elsősorban azért fejlődött ki, hogy a drágán vásárolt mobilunk, tabletünk elvesztése esetén – vagy ha eltulajdonítják – könnyebben megtaláljuk, vagy, hogy egyáltalán legyen esélyünk megtalálni. Az ötlet az okoseszközök megjelenésekor újdonságnak hatott, de a technológia akkoriban már rég adva volt, csak ezeknek az eszközöknek az elterjedésével vált olcsóvá. A mobil, vagy tablet bemérhető a szolgáltató jelein keresztül, amihez tulajdonképpen nem is kell, hogy a telefon okos legyen, bármelyikkel megtehető; vagy közvetlenül egy rá telepített alkalmazáson át (ezt az eszközök operációs rendszereibe építik szinte az első okostelefonok megjelenése óta, csak aktiválni kell), vagy akár a készülékben lévő SIM-kártya adatai alapján, de még wifin keresztül is. Ez utóbbi előnye a hagyományos GPS-alapú követéshez képest az, hogy a wifi-routerek jelei az épületekben sem gyengülnek.